Elm və Texnologiya Baş İdarəsinin 23-cu konfransında qəbul edilən


"Universitetlərdə innovasiya və təşəbbüskarlığın təşviqi məqsədiylə siyasət


vasitələrinin inkişaf etdirilməsi" qərarı çərçivəsində Türkiyədə ilk dəfə 2012-ci ildə


TÜBİTAK tərəfindən Təşəbbüskar və Yenilikçi Universitet indeksi hazırlanmışdır.


İndeks, universitetləri təşəbbüskarlıq və yenilikçilik performanslarına görə


sıralayaraq, universitetlərarası təşəbbüskarlıq və yenilikçilik sahəsində rəqabətin


artmasına və təşəbbüskarlıq ekosisteminin inkişafına təkan verir.


Təşəbbüskar və Yenilikçi Universitet indeksi universitetlərdə təşəbbüskarlıq


və yenilikçilik fəaliyyətlərinin təşviq edilməsi məqsədi ilə hazırlanır. Bu səbəbdən


bu indeks universitetlərin təhsil keyfiyyətinə görə sıralandığı siyahı və ya ən


müvəffəqiyyətli universiteti ortaya qoyan bir sıralama hesab olunmur. Bu siyahı


universitetləri təşəbbüskarlıq səviyyələrinə görə sıralayır.


Məlumat toplama prosesində TUBİTAK-a YÖK (Ali Attestasiya


Komissiyası), Elm, Sənaye və Texnologiya Nazirliyi, Universitetlər, TPE (Patent


İdarəsi), İqtisadi İnkişaf Nazirliyi, KOSGEB (Kiçik və Orta sahibkarlara dəstək


fondu), TTGV (Türkiyə Texnologiya İnkişaf etdirmə Vəqfi) və TÜBA (Türkiyə


Elmlər Akademiyası) dəstək vermişdir.


Təşəbbüskar və Yenilikçi Universitet indeksi 5 istiqamətdən ibarətdir. Bu


istiqamətlər özündə 23 göstəricini birləşdirir.









İstiqamət 1: Elmi və Texnoloji Araşdırmaların səviyyəsi


(Xüsusi çəki : 20%)


1.1. Elmi nəşrlərin sayı


1.2. İstinadların sayı


1.3. Tədqiqat və inkişaf (Tə-İn) və innovasiya dəstək proqramlarından qrant


almış layihələrin sayı


1.4. Tə-İn (tədqiqat və inkişaf) və innovasiya dəstək proqramlarından


qazanılmış məbləğ


1.5. Milli və beynəlxalq elm mükafatların sayı


1.6. Doktoranturadan məzun olanların sayı




İstiqamət 2: Əqli Mülkiyyət Hovuzu


(Xüsusi çəki: 15%)


2.1. Patent müraciətlərinin sayı


2.2. Patent şəhadətnamələrinin sayı


2.3. Faydalı model/sənaye dizayn sənədlərinin sayı


2.4. Beynəlxalq patent müraciətlərinin sayı




İstiqamət 3: Əməkdaşlıq və inteqrasiya


(Xüsusi çəki : 25%)


3.1. Universitet-sənaye əməkdaşlığı çərçivəsində icra edilən Tə-İn (tədqiqat


və inkişaf) və innovasiya layihələrinin sayı


3.2. Universitet-sənaye əməkdaşlığı çərçivəsində icra edilən Tə-İn (tədqiqat


və inkişaf) və innovasiya layihələrinə cəlb edilən məbləğ


3.3. Beynəlxalq əməkdaşlıq çərçivəsində icra edilən Tə-İn (tədqiqat və


inkişaf) və innovasiya layihələrinin sayı


3.4. Beynəlxalq əməkdaşlıq çərçivəsində icra edilən Tə-İş və innovasiya


layihələrindən əldə olunmuş məbləğ


3.5. Mübadilə proqramlarında iştirak edən professor-müəllim və tələbələrin


sayı.




İstiqamət 4: Təşəbbüskarlıq və yenilikçilik mədəniyyəti


(Xüsusi çəki : 15%)


4.1. Bakalavr və magistr səviyyəsində təşəbbüskarlıq, texnologiya


menecmenti və innovasiya menecmenti fənlərinin tədris saatı


4.2. Texnologiya Transfer Ofisi, texnopark, inkubasiya mərkəzləri və


Texnologiya inkişaf mərkəzlərində tam ştat vahidi çalışan işçilərin sayı


4.3. Texnologiya Transfer Ofisinin varlığı


4.4. Kənardan dinləyici cəlb etməklə təşəbbüskarlıq, texnologiya menecmenti


və innovasiya menecmenti fənləri üzrə kursların sayı




İstiqamət 5: Əməkdaşlıq və inteqrasiya


(Xüsusi çəki : 25%)


5.1. Alimlərin texnoparklarda, inkubasiya mərkəzlərində, Texnologiya


mərkəzlərində səhmdarı və ya sahibi olduğu fəaliyyətdə olan firmaların sayı


5.2. Universitet tələbələrinin və ya son beş ildə məzun olanların


texnoparklarda, inkubasiya mərkəzlərində, Texnologiya mərkəzlərində səhmdarı


və ya sahibi olduğu fəaliyyətdə olan firmaların sayı


5.3. Alimlərin texnoparklarda, Texnologiya mərkəzlərində səhmdarı və ya


sahibi olduğu firmalarda işləyənlərin sayı


5.4. Sertifikat alan patent, faydalı model və ya sənaye dizaynlarının sayı


Dünyanın müxtəlif ölkələrində universitetləri dəyərləndirmək üçün bənzər


adlarla tətbiq edilən təşəbbüskar və yenilikçi universitet indeksi get-gedə daha çox


əhəmiyyət qazanır. Azərbaycanda hələlik bu indeks tətbiq olunmasa da sevindirici


haldır ki Azərbaycan Dövlət Aqrar Universitetində son illərdə “təşəbbüskar və


yenilikçi universitet” olmaq yolunda bəzi addımlar atılmağa başlanmışdır. Belə ki,


universitetin maddi-texniki bazası gücləndirilmiş, yeni laboratoriya və tədris-


təcrübə mərkəzləri yaradılmış, yeni kadrlar cəlb edilmiş, professor-müəllim


heyətinin müxtəlif yerli və beynəlxalq kurs, seminar və konfranslarda iştirakı təmin


edilmişdir. Menecment və marketinq ixtisaslarına bir ildir tədris edilən “Təşəbbüs


və işgüzarlıq” fənni tələbə və müəllimlərin böyük marağına səbəb olmuş və


növbəti tədris ilindən etibarən iqtisadiyyat və idarəetmə sahələri üzrə təhsil alan


bütün tələbələrə adı çəkilən fənnin tədris edilməsinə qərar verilmişdir. Bu


tədbirlərin davamı olaraq “Aqrobiznes inkubasiya mərkəzi”nin qurulması üçün


fəaliyyətlər başlanmışdır. ADAU-da Təşəbbüskar və yenilikçi universitetlərin


digər mühüm xüsusiyyətlərindən biri olan Differensial əmək haqqı sisteminə


keçilməsi üçün də müzakirələr başlanmış və müəyyən işlər görülmüşdür. Dünya


təcrübəsində, işçilərin əmək haqlarını onların xidməti fəaliyyət göstəricilərinə


əsasən müəyyən edən hər növ sistemə xidməti fəaliyyətin qiymətləndirilməsinə


əsaslanan əmək haqqı sistemi (ingiliscə-Performance Based Pay Systems və ya


Performance-related pay) adı verilir. Bu tip sistemlər əsasən işçiləri motivasiya


etmək və onların fəaliyyətini müəssisənin hədəfləri istiqamətində yönəltmək


məqsədi daşıyır[2]. Azərbaycanda da bu cür əmək haqqı hesablanması ilə bağlı


təcrübə var. Belə ki, Azərbaycan Dövlət İqtisad Universitetinin (UNEC) Elmi


Şurasının qərarı ilə təsdiq olunan “Azərbaycan Dövlət İqtisad Universitetində


professor-müəllim heyətinin xidməti fəaliyyətinin qiymətləndirilməsinə əsaslanan


differensial əmək haqqı sisteminin tətbiqi haqqında Qaydalar” təsdiq edilmişdir.


Professor-müəllim heyətinin xidməti fəaliyyətinin qiymətləndirilməsi onların


universitetdəki fəaliyyətinin üç əsas istiqaməti nəzərə alınmaqla həyata keçirilir: elmi


fəaliyyətlər (40%), tədris fəaliyyətləri (40%) və özünü inkişaf fəaliyyətləri (20%) [3].


Bütün bu tədbirlərin tezliklə öz bəhrəsini verəcəyinə və ADAU-nun ölkənin və


regionun öncül ali təhsil mərkəzlərindən biri olacağına inanırıq.




Ədəbiyyat


1. TUBİTAK Girişimci ve Yenilikçi Üniversite Endeksi Gösterge Seti


2. http://az.trend.az/azerbaijan/society/2454452.html


3. Zahid F. Məmmədov “Differensial əmək haqqı sistemi UNEC-də tədris,


elmi-tədqiqat və inzibati fəaliyyətin səmərəliliyini artıracaq”.


Fərrux Rəhimov – Menecment və aqrar marketinq kafedrasının assistenti,


Tələbə Elmi Cəmiyyətinin sədri.